• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inledande skuldsanering.

Micko

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
23 Maj 2018
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
16
Poäng
47
Hejsan ! Hur ser de ut med att få behålla skatteåterbäring när man har inledande skuldsannering ? (Har väntat nu snart 1mån på ett beslut)får man behålla/eller betala in senare ? Ska man ringa kfm o höra ? Står inget i betalplan om nån återbäring... tacksam för svar !
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Har du skulder till staten avräknas dom, annars betalas det ut.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hejsan ! Hur ser de ut med att få behålla skatteåterbäring när man har inledande skuldsannering ? (Har väntat nu snart 1mån på ett beslut)får man behålla/eller betala in senare ? Ska man ringa kfm o höra ? Står inget i betalplan om nån återbäring... tacksam för svar !
Min handläggare sa till mig att jag skulle spara skattepengarna då hon kan komma att besluta om att de ska betalas in till skusan.
 

mike2000

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
28 Juli 2013
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Hej,
Jag har läst nästan allt från er alla som söker och har fått skuldsanering.
Det har hjälpt mig så mkt jag sökte skuldsanering förra året men fick avslag och sökte sen i december och min handläggare ringde mig för 1 vecka sen och satt att jag blev beviljad inledande skuldsanering. Och att de pengar jag fick ut i skatten skulle räknas in i betalplanen och de skulle jag betala in i juni till dem.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Hej,
Jag har läst nästan allt från er alla som söker och har fått skuldsanering.
Det har hjälpt mig så mkt jag sökte skuldsanering förra året men fick avslag och sökte sen i december och min handläggare ringde mig för 1 vecka sen och satt att jag blev beviljad inledande skuldsanering. Och att de pengar jag fick ut i skatten skulle räknas in i betalplanen och de skulle jag betala in i juni till dem.

Varför fick Du avslag förra gången?
All lycka till denna gången... :)
 

hollygolightly

Kunnig medlem
Poäng: 477
Blev medlem
18 Mars 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
326
Poäng
477
Hej,
Jag har läst nästan allt från er alla som söker och har fått skuldsanering.
Det har hjälpt mig så mkt jag sökte skuldsanering förra året men fick avslag och sökte sen i december och min handläggare ringde mig för 1 vecka sen och satt att jag blev beviljad inledande skuldsanering. Och att de pengar jag fick ut i skatten skulle räknas in i betalplanen och de skulle jag betala in i juni till dem.

Håller mina tummar att det går vägen för dig!
 

mike2000

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
28 Juli 2013
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
De sa de va rädda jag skulle ta nya lån därav fick jag avslag.
Men sökte några månader efter igen och nu fick jag. Att få detta besked är som en dröm förstår ej det sant. Tack så jätte mkt kimsan72.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp